Razlika između inačica stranice »Velika Odaliska«
(Bot: Automatski unos stranica) |
m (no summary specified) |
||
Redak 18: | Redak 18: | ||
== Izvori == | == Izvori == | ||
{{izvori}} | {{izvori}} |
Trenutačna izmjena od 01:33, 4. studenoga 2021.
- PREUSMJERI Predložak:Infookvir slika
Velika Odaliska (fra. Grande Odalisque) je ulje na platnu francuskog slikara Jeana Augustea Dominiquea Ingresa i predstavnika neoklasicizma koji se ovim djelom približio romantizmu. Djelo je nastalo 1814. i predstavlja odalisku, orijentalnu konkubinu.
Ona leži gola na krevetu u pozi koja priziva renesansne Venere, ali i izravno utemljenoj na slici Ingresova učitelja, Jacques-Louis Davida, Portret Madame Récamier iz 1800. Prikazani su samo leđa i dio jedne dojke, ali ako se pažljivo pogleda njeno lice, čini se kako je odsutna. Ingres stvara skrivenu erotiku naglašavanjem raskošnog egzotičnog konteksta. Lepeza u obliku pauna, turban, veliki biseri, nargile, kao i naslov slike; sve se odnosi na francusku koncepciju orijenta. Ingresova jedinstvena kombinacija boja i osvjetljenja stvara neobičnu, egzotičnu atmosferu protkanu senzualnošću. Iako Velika Odaliska može predstavljati nježnu žensku ljepotu, njen pogled istovremeno dosta skriva, ili jednostavno ne odaje nikakve osećaje. Pored toga, udaljenost između njenog pogleda i njenxe karlice može biti fizičko predstavljanje dubine misli i kompleksnih ženskih emocija[1].
Tadašnja kritika ju je osudila zbog izduženih proporcija i izostanka anatomskog realizma[2]
Izvori
- ↑ Jean-Yves Maigne, Gilles Chatellier i Hélène Norlöff "Extra vertebrae in Ingres' La Grande Odalisque", Journal of the Royal Society of Medicine, rujan 2014., 97. (7.): 342.–344. PMC 1079534
- ↑ "Une Odalisque", Louvre Museum (engl.) Pristupljeno 25. lipnja 2017.
- Fred Kleiner i Christian J. Mamiya, Gardner’s Art Through the Ages (12 ed.), California: Wadsworth/Thompson Learning, 2005. str. 826.–827. ISBN 0-534-64091-5