Razlika između inačica stranice »Pogreb grofa Orgaze«

Izvor: Hrvatska internetska enciklopedija
Skoči na:orijentacija, traži
(Bot: Automatski unos stranica)
 
m (no summary specified)
 
Redak 28: Redak 28:


==Poveznice==
==Poveznice==
{{commonscat|The Burial of the Count of Orgaz}}
 
* [[El Greco]]
* [[El Greco]]
* [[Manirizam]]
* [[Manirizam]]

Trenutačna izmjena od 02:39, 3. studenoga 2021.

  1. PREUSMJERI Predložak:Infookvir slika

Pogreb grofa Orgaza je manirističko ulje na platnu koje je naslikao El Greco 1586. godine za grobnicu grofa Don Gonzala Ruiza u crkvi sv. Tome (Santo Tomé) u Toledu.

Središnji dio slike sa sv. Augustinom i sv. Stjepanom koji spuštaju grofovo tijelo u grob.

Povijest

El Greco je već živio sedam godina u Toledu kada je Crkva sv. Tome u Toledu naručila komemorativno djelo kojim bi se proslavio pokojni grof Orgaz. Prema navodima njegovog pogreba 1312. godine, pogrebna povorka je prisustvovala viziju sv. Augustina i sv. Stjepana koji su sašli s nebesa kako bi grofovo tijelo polegli u grob.

Detalj slike s autoportretom slikara.

El Greco je sliku naslikao od 1586. do 1588. godine i slika je postavljena izravno na zid iznad same grobnice u obliku sarkofaga, tako da izgleda da se grof polaže izravno u grobnicu.

Odlike

Na slici je prikazana scena spuštanja grofova tijela u grob, u donjem pravougaonom dijelu slike, ali i nebeska vizija u gornjem lučnom dijelu slike. Na gornjem dijelu su prikazani Djevica Marija i Isus Krist kako vijećaju sa sv. Ivanom Krstiteljem, okruženi svecima i anđelima. El Greco je iskoristio ekstremni maniristički stil slikanja kako bi prikazao kovitlac zemaljskih i božanskih snaga.

Na donjem dijelu nalaze se sv. Stjepan i sv. Augustin u zlatnim biskupskim odorama kako spuštaju grofovo tijelo u pozlaćenom oklopu u grob. Oko i iza njih se nalaze osobe u crnom čije glave čine svijetli friz kojim se dijele zemaljska i nebeska sfera. Neki od ovih portreta predstavljaju El Grecove suvremenike, između ostalih peti s lijeva je Julije Klović, a šesti, odmah do njega, je autoportret samog slikara kao jedini lik, pored svećenika u prvom planu, koji gleda u scenu iznad kao da je svjestan što se događa.

U lijevom kutu stoji dječak u crnom koji je portret slikarevog sina, a u njegovom džepu se nalazi rupčić s potpisom umjetnika i godina rođenja dječaka (1578.), čime je slikar zaokružio životnu priču – rođenje i smrt na istoj slici.

Poveznice

Vanjske poveznice